خانه » انتشار بخشی از سورس کد توییتر در فضای آنلاین
اخبار امنیت اطلاعات

انتشار بخشی از سورس کد توییتر در فضای آنلاین

در تازه‌ترین اتفاق بد برای توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک، اسناد بدست آمده که نشان می‌دهد بخش‌هایی از کد منبع یا همان سورس کد این شبکه اجتماعی در فضای آنلاین منتشر شده است.

نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که سورس کد توییتر در پلتفرم برنامه‌نویسی گیت‌هاب منتشر شده بود و این پرنده آبی، با ثبت شکایتی مدعی شد که این موضو در نتیجه نقض قانون کپی‌رایت اتفاق افتاده است.

اگرچه این کدها در همان روز حذف شدند اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه مدت زمانی این کدها در دسترس بوده و همچنین دامنه و عمق این نشت اطلاعات مشخص نشده است.

توییتر در شکایت خود علاوه بر درخواست برای حذف سریع این اطلاعات، از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در منطقه شمالی کالیفرنیا خواست تا به پلتفرم گیت‌هاب دستور دهد تا هویت فردی که این کدها را ارسال کرده، اعلام کند. همچنین اطلاعات افرادی که به آن دسترسی داشته و مشاهده کردند، اعلام شود.

نیویورک تایمز در گزارش خود به نقل از منابع داخلی و نزدیک به توییتر که از تحقیقات این شرکت در خصوص اتفاق رخ داده آگاه هستند، اعلام کرد مدیران توییتر به شدت نسبت به کارمندان داخل شرکت مشکوک هستند.

این مدیران احتمال می‌دهد که این نشت اطلاعاتی، کار یکی از کارکنان ناراضی این شرکت باشد که در یک سال گذشته، این شرکت را ترک کرده است. ایلان ماسک در سال گذشته که توییتر را با قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری خریداری کرد، در همان روزهای نخست حدود ۸۰ درصد از کارکنان این شرکت را اخراج کرد.

منابعی که با نیویورک تایمز گفت‌وگو داشتند، اعلام کردند که این نشت اطلاعات از سورس کدها می‌تواند برای آینده این شرکت بسیار خطرناک باشد و راه را برای هکرها به منظور نفوذ هموار کند.

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم. هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

درباره نویسنده

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم.
هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم