خانه » کریس یانگ؛ امید تازه‌ی مایکروسافت برای آینده
نیم رخ

کریس یانگ؛ امید تازه‌ی مایکروسافت برای آینده

در دنیایی که با سرعتی سرسام‌آور بر مدار دیجیتالیزه شدن می‌چرخد و هر لحظه میلیاردها میلیارد داده‌ی جدید به آن اضافه می‌شود، امنیت اکسیری ارزشمند است. به همین خاطر است که در این سال‌ها امنیت سایبری به عبارتی پرتکرار در میان مقامات دولتی، مدیران و البته افراد عادی تبدیل شده. در این میان آنهایی که با مدیریت این دغدغه‌ها می‌توانند استراتژی‌هایی برای همراهی با دنیای مدرن بکار بگیرند، بی‌تردید کیمیا هستند. با این اوصاف می‌توانیم بگوییم که غول نرم‌افزاری دنیا تا چند ماه دیگر باید سالگرد یک اتفاق خوب را جشن بگیرد؛ سالگرد ورود «کریستوفر یانگ» به این شرکت.

او بعد از سال‌ها کار در شرکت‌های امنیتی و اداره‌ی بخش‌های مختلف آنها، برای مدیریت بازوی جاه‌طلبی‌های مایکروسافت انتخاب شد تا معاونت بخش توسعه‌ی کسب‌وکار، استراتژی و سرمایه‌گذاری این شرکت را به عهده بگیرد.

تاسیس یک شرکت امنیتی خاص

کریس یانگ دور از هر حاشیه و حکایتی، تنها روی کار و علایقش متمرکز است. پس تعجبی ندارد که فعالیت چندانی در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشد و البته اطلاعاتی درباره سن و محل تولدش هم در دسترس نباشد.

با این حال، احتمالا همین کافیست که بدانیم او از ابتدا به مدیریت علاقمند بوده و به همین دلیل مدرک کارشناسی خودش در رشته مدیریت بازرگانی را از دانشگاه پرینکتون و کارشناسی ارشد را از دانشکده کسب‌وکار دانشگاه هاروارد گرفته است.

شاید همین دغدغه‌های مدیریتی او را به سمت تاسیس یک شرکت امنیتی خاص سوق داد تا در نهایت و با همراهی سه نفر دیگر، در سال 1997 شرکتی را با نام خدمات نظارت آنلاین راه‌اندازی کنند؛ شرکتی که یک سال بعد با نام Cyveillance شهرت پیدا کرد.

این شرکت خدمات امنیتی ویژه‌ای از قبیل محافظت از برند، نظارت بر شبکه‌های اجتماعی، ریشه‌یابی تهدیدهای آنلاین، حملات فیشینگ و بدافزاری را ارایه می‌کند.

Cyveillance تا سال 2009 به عنوان یک شرکت خصوصی اداره می‌شد، تا اینکه در ماه می همین سال QinetiQ North America که یکی از ارایه‌دهندگان راهکارهای مهندسی و آی‌تی به دولت آمریکاست، آن را با قیمت 40 میلیون دلار خرید.

با این همه چینش اولیه‌ی تیم مدیریتی Cyveillance چندان تغییر نکرد. کریس یانگ که از همان ابتدا علاوه بر رئیس هیات مدیره، مدیر ارشد عملیات این شرکت بود، این مسئولیت‌ها را تا پایان سال 2000 هم به عهده گرفت.
سه سال بعد او به شرکت AOL رفت و تا دو سال معاون بخش امنیت این شرکت بود. همین کافی بود تا نظر مدیران شرکت Rsa که در زمینه امنیت شبکه فعال است، به یانگ جلب شود.

به این ترتیب او از ابتدای سال 2004 به جمع مدیران ارشد این شرکت پیوست و در سال 2007 به سمت معاون ارشد بخش محصولات Rsa انتخاب شد. اما سال 2010 زمان درخشیدن ستاره‌ی شانس یانگ بود؛ زمانی که شرکت نرم‌افزاری بزرگ Vmware به او پیشنهاد کار داد.

به این ترتیب بود که یانگ در ابتدا به عنوان معاون ارشد و سپس مدیر کل در این شرکت مشغول به کار شد. در واقع این اتفاق، راه یانگ به سوی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی را باز کرد. او یک سال بعد به شرکت سیسکو پیوست تا مسئولیت بخش امنیت آن را به عهده بگیرد.

یانگ بعد از سه سال حضور در سیسکو، به عنوان مدیر بخش امنیت به شرکت اینتل دعوت شد و تا سال 2017 در این سمت باقی ماند. در این زمان اینتل تصمیم گرفت که بخش امنیتی را جدا کند تا به این ترتیب McAfee به عنوان یک شرکت مستقل به فعالیتش ادامه بدهد.

یانگ کمک موثری به انجام فرآیند این جدایی کرد و از آن زمان به عنوان مدیرعامل این شرکت، نقش مهمی در رشد McAfee و افزایش تعداد کاربران و مشتریان آن داشت.

مایکروسافت، امریکن اکسپرس و دیگران

از نیمه‌ی سال میلادی گذشته زمزمه‌هایی درباره تمایل مایکروسافت به استخدام کریس یانگ شنیده می‌شد، تا اینکه بالاخره در اوایل ماه نوامبر خبر رسمی این اتفاق منتشر شد و به این ترتیب یانگ به عنوان معاون بخش توسعه‌ی کسب‌وکار به غول نرم‌افزاری جهان پیوست. او در این سمت، جایگزین «پگی جانسون» شد که برای تکیه بر صندلی مدیرعاملی استارت‌آپ Magic Leap، مایکروسافت را ترک کرد.

یانگ حالا مسئولیت تمام سرمایه‌گذاری‌ها، خریدها و ادغام‌های مایکروسافت را به عهده دارد و به طور مستقیم به ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت، گزارش کار می‌دهد. نادلا درباره او گفت: «سال‌هاست که کریس را می‌شناسم و دستاوردهایش را تحسین می‌کنم.

تجربه و مهارت‌های او، غنیمت باارزشی برای شرکت ماست. می‌دانیم که رشد اقتصادی در دهه‌ی آینده با سرمایه‌گذاری‌های دیجیتالی که امروز انجام می‌شوند، تعریف می‌شود. تیم توسعه‌ی کسب‌وکار ما با رهبری کریس می‌تواند نقش کلیدی در شناسایی فرصت‌های رشد و همکاری‌های آینده‌ی ما داشته باشد.»
کریس یانگ علاوه بر مسئولیتش در شرکت مایکروسافت، در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره شرکت‌های امریکن اکسپرس و اسنپ هم فعالیت می‌کند. او که یکی از اعضای کمیته‌ی مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه امنیت ارتباطات ملی است، این روزها همراه با همسر و دو دخترش در سانفرانسیسکو زندگی می‌کند.

بیست پست آخر نیم رخ

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم. هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

درباره نویسنده

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم.
هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

افزودن نظر

برای ارسال نظر اینجا را کلیک کنید