خانه » ویندوز 11 نسخه 23H2 با چندین قابلیت جدید منتشر می‌شود
اخبار

ویندوز 11 نسخه 23H2 با چندین قابلیت جدید منتشر می‌شود

نسخه جدید ویندوز به همراه قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، برنامه جدید Paint، مرورگر فایل جدید و چندین ارتقای دیگر عرضه می‌شود.

پس از ماه‌ها به‌روزرسانی ویندوز اینسایدر که ویژگی‌های آزمایشی ویندوز 11 را به اشتراک می‌گذارد، مایکروسافت از جزئیات انتشار رسمی به‌روزرسانی 23H2 برای این سیستم‌عامل رونمایی کرده است. کاربران متوجه تغییرات قابل توجهی در مرورگر فایل، ویرایش تصویر و … با تمرکز عمده بر قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند شد.

طبق اعلام مایکروسافت به‌روزرسانی 23H2 ویندوز 11 قرار است فردا در تاریخ ۴ مهرماه برای عموم کاربران عرضه شود. این نسخه جدید علاوه بر بهینه‌سازی‌های هوش مصنوعی، جنبه‌های مختلف عملکرد و رابط کاربری را بهبود می‌بخشد.

ابزار هوش مصنوعی «ویندوز کوپایلت» عرضه می‌شود

یکی از پیشرفت‌های کلیدی نسخه جدید ویندوز 11، ابزار ویندوز کوپایلت (Windows Copilot) است که نسخه تکامل یافته دستیار هوش مصنوعی بینگ است؛ با این تفاوت که ابزار جدید دیگر محدود به نوار جستجوی مرورگر اج نیست. کاربران نسخه جدید ویندوز می‌توانند از طریق تسکبار یا با استفاده از کلیدهای میانبر Win+C به هوش مصنوعی کوپایلت دسترسی داشته باشند. کوپایلت با ارائه پاسخ‌ها و کمک به انجام امور پیچیده در برنامه‌های ویندوز، با استفاده از داده‌های وب و کاربر، به شما در استفاده از هوش مصنوعی به طور روزمره کمک می‌کند. به‌روزرسانی‌هایی که این ویژگی را در بینگ، اج و مایکروسافت 365 گنجانده‌اند، اواخر پاییز امسال ارائه می‌شوند.

پاسخ‌های چت‌بات بینگ دقیق‌تر می‌شود

به‌روزرسانی‌های بینگ و اج قابلیت‌های چت‌بات هوش مصنوعی مایکروسافت را افزایش داده و به آن اجازه می‌دهند تا پاسخ‌های آگاهانه‌تری بر اساس تاریخچه چت ارائه دهد و در بحث‌های عمیق برای ارائه مشاوره خرید تخصصی شرکت کند. هوش مصنوعی تصویرساز بینگ نیز از هسته DALL-E 3 که اخیراً توسط OpenAi رونمایی شده است، برای تولید تصاویر استفاده می‌کند.

قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی برای ویرایش تصاویر

ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی همچنین ویرایش تصویر را برای کاربران Home و Pro هنگامی که هفته آینده به‌روزرسانی 23H2 را دریافت کنند، بهبود می‌بخشد. اپلیکیشن Photos نیز اکنون می‌تواند افکت‌ها اضافه کند یا سوژه‌ها را در تصویر برجسته کند و ابزار snipping می‌تواند متن را از تصاویر استخراج کند. Paint تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، حذف خودکار پس‌زمینه، لایه‌ها و شفافیت واقعی را معرفی می‌کند.

رابط کاربری مرورگر فایل ویندوز بهبود می‌یابد

علاوه بر این، 23H2 بهبودهای قابل توجهی را برای مرورگر فایل (File Explorer) به ارمغان می‌آورد. آدرس و نوارهای جستجو در نسخه جدید بیشتر شبیه یک مرورگر وب عمل می‌کنند و دسترسی کاربران را به داده‌هایشان آسان‌تر می‌کند. همچنین یک صفحه اصلی جدید در مرورگرفایل، فایل‌های مورد علاقه، فایل‌های اخیر و توصیه‌شده را نمایش می‌دهد.

علاوه بر موارد ذکر شده، نرم‌افزارهای Clipchamp ،Notepad و Narrator نیز ویژگی‌های جدیدی دریافت خواهند کرد. مایکروسافت اطلاعیه انتشار ویندوز 11 نسخه 23H2 را همزمان با رونمایی از دستگاه‌های سرفیس جدید خود، از جمله لپ‌تاپ گو 3 و لپ‌تاپ قدرتمند استودیو 2 اعلام کرد که اکنون برای پیش‌خرید در دسترس هستند.

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم. هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

درباره نویسنده

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم.
هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

افزودن نظر

برای ارسال نظر اینجا را کلیک کنید