خانه » هوش مصنوعی مسابقات تنیس ویمبلدون را گزارش می‌کند
اخبار فناوری های نوین

هوش مصنوعی مسابقات تنیس ویمبلدون را گزارش می‌کند

مسئولان برگزاری مسابقات تنیس ویمبلدون قصد دارند تا از یک گزارشگر هوش مصنوعی در دوره جدید این رقابت‌ها استفاده کنند.

به گزارش گاردین، تیم All England Club با همکاری یک گروه فناوری از شرکت IBM موفق به طراحی و توسعه یک گزارشگر هوش مصنوعی شدند که می‌تواند علاوه بر گزارش صحنه‌های حساس مسابقه، جزییاتی تحلیلی را از عملکرد بازیکن‌ها ارائه دهد. همچنین قابلیت کپشن نویسی ویدیوها نیز توسط این ابزار هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

بنابر این گزارش، این سرویس و یا به عبارتی گزارشگری بازی با هوش مصنوعی از طریق اپلیکیشن Wimbledon و همچنین‌ وب‌سایت این رقابت‌ها قابل دسترسی و مشاهده خواهد بود.

این گروه اعلام کردند که گزارشگر هوش مصنوعی این دوره از مسابقات، مبتنی بر پلتفرم هوش مصنوعی واتسون شرکت IBM خواهد بود که با داده‌های زبانی مسابقات تنیس آموزش داده شده است. گروه All England Club پیشتر نیز از فناوری‌های هوش مصنوعی IBM برای ارائه قابلیت‌هایی همچون ارائه شاخص قدرت بازیکنان و تحلیل عملکرد آنها استفاده کرده است.

همچنین در این زمینه، فناور هوش مصنوعی توسعه یافته، قادر است تحلیل‌هایی را درباره مسیری که یک بازیکن می‌تواند برای رسیدن به فینال طی کند، ارائه خواهد داد. به گفته شرکت IBM، قابلیت‌هایی که توسط این هوش مصنوعی از بازی‌ها ارائه می‌شود، می‌تواند برای تماشاچیان جذاب باشد.

بر اساس اعلام این گروه، اطلاعاتی همچون ردیابی مسیر توپ، ردیابی بازیگنان و ضربه آنها به توپ‌های تنیس، از چندین منبعی که در اطراف زمین جاسازی شده‌اند، گردآوری خواهد شد. سپس این اطلاعات، به پلتفرم IBM تزریق می‌شوند و توسط مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.

در نهایت، این اطلاعات برای گزارشگر هوش مصنوعی به منظور گزارش لحظه‌ای بازی ارائه خواهد شد. به گفته مسئولان، این ابزار می‌تواند بازی‌ها و اتفاقات آن را متناسب با ادبیات و واژگانی که در این بازی وجود دارد، همانند یک گزارشگر انسانی، گزارش کند. مسابقات تنیس ویمبلدون که بین روزهای ششم تا شانزدهم ژوئیه برگزار شود.

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم. هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

درباره نویسنده

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم.
هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

افزودن نظر

برای ارسال نظر اینجا را کلیک کنید