خانه » هوش مصنوعی تا سال 2030 جایگزین 2.4 میلیون شغل در ایالات‌متحده خواهد شد
اخبار

هوش مصنوعی تا سال 2030 جایگزین 2.4 میلیون شغل در ایالات‌متحده خواهد شد

گزارش جدیدی که توسط شرکت Forrester Research منتشر شده است، تأثیرات هوش مصنوعی مولد در آینده و همچنین تأثیر آن روی کارمندان اداری را پیش‌بینی می‌کند. Forrester در گزارش خود ادعا می‌کند که این فناوری تا سال 2030 جایگزین تقریباً 2.4 میلیون شغل در ایالات‌متحده خواهد شد.

شغل‌هایی که طبق گزارش فورستر در معرض خطر احتمالی بیشتری قرار دارند، شامل نویسندگان، دستیاران تحقیقات علوم اجتماعی، نمونه‌خوان‌ها، کپی‌رایترها و کسانی که سمت‌های اداری دارند، می‌شود. همچنین در این گزارش تأکید شده است که کارمندان اداری عمدتاً تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت.

در این گزارش نوشته شده:

«بهتر است واضح بگوییم هوش مصنوعی مولد برای جایگزینی با کارمندان اداری خواهد آمد. اتوماسیون و هوش مصنوعی به‌طور کلی تا سال 2030 جایگزین 4.9 درصد از مشاغل ایالات‌متحده خواهد شد.»

محققان این شرکت همچنین ضرر 0.6 درصدی ناشی از اتوماسیون تا سال 2030 را پیش‌بینی کرده‌اند. به گفته آن‌ها، اتوماسیون جایگزین مشاغلی خواهد شد که مدیریت آن‌ها سخت‌تر است؛ مانند استفاده از ربات‌های فیزیکی برای کمک به کارمندان در سال 2020 و هم‌زمان با همه‌گیری کرونا.

بااین‌وجود، فورستر تأکید کرده که قابلیت‌های این فناوری همچنین ممکن است منجر به عملکرد ضعیف‌تری شود. به‌ عنوان مثال، مدل‌هایی مانند ChatGPT اغلب محتوای «بی‌معنایی» تولید می‌کنند که این امر می‌تواند مشکلاتی را به‌همراه داشته باشد و درنتیجه باید به‌صورت دستی رفع شوند.

همچنین در برخی از سناریوها ممکن است که اتوماسیون نتایج ضعیف‌تری را نسبت به انسان‌ها ارائه کند و شرکت‌ها احساس کنند که مجبور به پذیرش هوش مصنوعی هستند. برای رفع این مشکل، گفته شده است که شرکت‌ها باید مشاغلی را شناسایی کنند که بیشترین سود را از اتوماسیون می‌برند تا هوش مصنوعی مولد به‌خوبی در کسب‌و‌کار آن‌ها ادغام شود.

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم. هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

درباره نویسنده

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم.
هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

افزودن نظر

برای ارسال نظر اینجا را کلیک کنید