خانه » استوری به تلگرام هم رسید
اخبار

استوری به تلگرام هم رسید

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام اعلام کرد که به زودی، قابلیت استوری (Stories) به این شبکه اجتماعی اضافه خواهد شد.

دوروف با انتشار پیام‌هایی در کانال شخصی خود در تلگرام، ضمن اعلام این خبر عنوان کرد چند سالی است که کاربران از او می‌خواهند که این قابلیت به تلگرام اضافه شود اما شرکت تلگرام تمایل چندانی به اضافه کردن این ویژگی نداشته است.

به گفته مدیرعامل تلگرام، دلیل این مخالفت نیز این بوده که این قابلیت تقریبا در همه شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. با این حال، این شرکت در نهایت تصمیم گرفت که به خواسته کاربران خود احترام بگذارد و این قابلیت را در قالب و شکل اختصاصی خود عرضه کند که به نظر می‌رسد نسبت به نمونه‌های مشابه در دیگر پلتفرم‌ها، از قابلیت‌های تنظیم و شخصی‌سازی بیشتری برخوردار است.

اما شواهد نشان می‌دهد که استوری تلگرام شباهت زیادی به استوری اپلیکیشن مسنجر متا خواهد داشت چراکه به صورت حباب‌هایی در بالای لیست مکالمات ظاهر خواهند شد. همچنین کاربران می‌توانند تعیین کنند که چه کسانی بتوانند استوری‌هایشان را ببینند و یا برای عموم قابل مشاهده باشد.

همچنین می‌توان مشخص کرد که فقط مخاطبان به استثنای چند نفر، بتوانند استوری را ببینند. از طرفی دیگر، می‌توان زیرنویس و یا لینک‌هایی را به استوری‌ها اضافه و یا افراد را تگ کرد.

از دیگر ویژگی‌های استوری تلگرام می‌توان به اشتراک عکس و فیلم و استفاده از دوربین‌های جلو و پشتی برای ارسال این محتوا به صورت همزمان اشاره کرد.

همچنین اگر کاربران تمایلی به مشاهده استوری دیگران ندارند، می‌توانند آنها را به لیست مخفی انتقال دهند. اما شاید بهترین ویژگی در مورد استوری تلگرام این باشد که کاربران می‌تواند زمان منقضی شدن استوری‌های خود را انتخاب کنند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، کاربر می‌تواند این زمان را علاوه بر ۲۴ ساعت که در اکثر شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود، این بازه را در ۶.۱۲ و یا ۴۸ ساعت نیز انتخاب کند.

از طرفی دیگر، امکان نمایش همیشگی استوری‌ها در پروفایل نیز برای کاربران فراهم شده است. البته در این حالت نیز امکان تنظیم و شخصی‌سازی بیشتر به منظور نمایش و یا عدم نمایش استوری‌ها برای افرادی خاص وجود دارد.

مدیرعامل تلگرام اعلام کرد که این قابلیت فعلا به صورت آزمایشی در داخل شرکت مورد تست و ارزیابی قرار می‌گیرد و قرار است در اوایل ماه ژوئیه یعنی حدود یک یا دو هفته دیگر به صورت عمومی‌عرضه شود.

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم. هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

درباره نویسنده

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم.
هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

افزودن نظر

برای ارسال نظر اینجا را کلیک کنید