خانه » ویندوز ۱۲، مدرن‌ترین نسخه ویندوز خواهد بود
اخبار فناوری های نوین

ویندوز ۱۲، مدرن‌ترین نسخه ویندوز خواهد بود

منابع آگاه می‌گویند مایکروسافت قصد دارد با درپیش‌گرفتن رویکردی جدید، مایکروسافت ویندوز ۱۲ را به سیستم‌عاملی ماژولار تبدیل کند. بر اساس ادعای منابع آگاه مایکروسافت قصد دارد ویندوز ۱۲ را به‌عنوان سیستم‌عاملی ماژولارتر توسعه دهد تا بتوان به‌روزرسانی‌ها را سریع‌تر و منظم‌تر در دسترس کاربران قرار داد. ظاهرا مایکروسافت به‌دنبال تعریف مفهوم جدید CorePC است تا به واسطه‌ی آن، ویندوز ۱۲ را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کند. با این رویکرد شاهد نسخه‌ی مدرن‌تری از ویندوز خواهیم بود.

به نوشته‌ی PCWorld، مایکروسافت پیش‌تر این سیستم ماژولار را با ویندوز 10X توسعه داد، اما به شیوه‌ی ناقص. ردموندی‌ها در نهایت توسعه‌ی ویندوز 10X را لغو کردند، اما رابط کاربری این سیستم‌عامل در ویندوز ۱۱ استفاده شد.

به گفته‌ی منابع آگاه، مفهوم CorePC از سیستمی تحت عنوان «تقسیم‌بندی حالتی» استفاده می‌کند. این قابلیت اساسا سیستم‌عامل را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم و آن‌ها را وارد پارتیشن‌های مختلف حافظه‌ی ذخیره‌سازی می‌کند. مشخص نیست که این پارتیشن‌ها توسط کاربر قابل‌دسترس خواهند بود یا نه.

مزیت بعدی این است که تقسیم کردن بخش‌های مختلف سیستم‌عامل و وارد کردن آن‌ها به پارتیشن‌های جداگانه، باعث می‌شود که بتوان هر پارتیشن را به‌صورت مستقل مدیریت و به‌روزرسانی کرد. بدین ترتیب مایکروسافت خواهد توانست به‌روزرسانی‌های مدنظرش را به شیوه‌ی سریع‌تر و یکپارچه‌تر برای ویندوز ۱۲ منتشر کند.

این نخستین باری نیست که به چنین سیستمی در ویندوز ۱۲ اشاره می‌شود. ویندوز در سال‌های دور، سیستم‌عاملی بزرگ و یکپارچه بود که در دوره‌های زمانی مختلف ازطریق سرویس‌پک به قابلیت‌های جدید به‌روز می‌شد.

مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ قابلیت جدیدی به نام Windows Feature Experience Pack معرفی کرد تا کاربران بتوانند به قابلیت‌ها و «تجربیات» مجزا دسترسی پیدا کنند. این قابلیت باعث شد مایکروسافت شماری از بخش‌های اصلی ویندوز را در خارج از کانال‌های معمول، به‌روزرسانی کند. بدین ترتیب اپلیکیشن‌هایی نظیر مایکروسافت اج که پیش‌تر فقط با به‌روزرسانی‌های بزرگ ویندوز متحول می‌شدند، به‌صورت جداگانه به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت کردند.

مایکروسافت مشخصا در گذر زمان ویندوز را به سیستم‌عاملی ماژولارتر تبدیل کرده است و قصد دارد این روند را با ویندوز ۱۲ ادامه دهد. CorePC در تلاش است با جداسازی بخش‌هایی از کد ویندوز به مایکروسافت امکان دهد که ساده‌تر سیستم ماژولار را در ویندوز پیاده‌سازی کند. ظاهرا مایکروسافت با لایه‌ای نرم‌افزاری به نام Neon قصد دارد اپلیکیشن‌های قدیمی را نیز با سیستم جدید سازگار کند.

رویکرد مایکروسافت در توسعه‌ی ویندوز ۱۲ یک‌سری مزیت‌ها به‌دنبال دارد. این شرکت با ویندوز ۱۲ می‌تواند به شیوه‌ی بهتری با Chrome OS در بازار کامپیوترهای پایین‌رده رقابت کند و همزمان با سرویس‌های هوش مصنوعی، سراغ رفع نیاز کاربران حرفه‌ای برود.

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم. هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

درباره نویسنده

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم.
هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

افزودن نظر

برای ارسال نظر اینجا را کلیک کنید