خانه » بهترین لوازم جانبی مک بوک-بخش چهارم (کیبورد)
گجت ها و ابزار جانبی مقاله

بهترین لوازم جانبی مک بوک-بخش چهارم (کیبورد)

مک بوک یک ماشین قدرتمند است. چه از مک بوک ایر برای مرور وب و ارسال ایمیل استفاده کنید و چه از مک بوک پرو برای پروژه های گرافیکی مانند ویرایش ویدئو و طراحی سه بعدی، لپ تاپ های اپل می توانند طیف وسیعی از فعالیت ها را انجام دهند. اما برای افزایش تجربه خود، پیشنهاد می کنم برخی از لوازم جانبی را در ترکیب قرار دهید.

صرف نظر از کاری که شما با مک بوک خود انجام می دهید، تعدادی از لوازم جانبی مانند پایه لپ تاپ، صفحه کلید، شارژ و نمایشگرهای خارجی می توانند با رایانه شما جفت شوند. در چند مقاله من بهترین لوازم جانبی مک‌بوک برای ساده‌سازی کار شما و افزایش پتانسیل دستگاه شما معرفی خواهم کرد. این به هیچ وجه یک لیست جامع نیست، زیرا تعداد بی شماری لوازم جانبی وجود دارد.

در بخش های قبلی مقاله درباره شارژر؛ قاب و کیف و هاب ها و داک ها صحبت کرده ایم. در این قسمت می خواهم درباره کیبوردهای خوب برای مک با شما صحبت کنم.

این قسمت: کیبورد

اگر مرتب پشت میز هستید، خوب است، هرچند ضروری نیست، روی یک صفحه کلید بهتر سرمایه گذاری کنید. به خصوص اگر به دنبال حس بهتر با صفحه کلید مکانیکی هستید.

بهترین گزینه

Apple Magic Keyboard with Touch ID and Numeric Keypad
Price(199$)

از زمانی که اپل در سال 2021 صفحه کلید جادویی جدید را در مک بوک های خود معرفی کرد، پیدا کردن صفحه کلید برندهای دبگر که شبیه به آن باشد (نه دقیقاً یکسان) برای من دشوار است. این مشکل با صفحه کلید سایر برندها که بسیار اختصاصی برای اپل طرحی کرده اند برطرف می شود اما گران هستند، این کیبورد مجهز به دکمه Touch ID است که می توانید از آن برای ورود به سیستم، پرداخت هزینه خرید و دانلود برنامه ها استفاده کنید. این کیبورد دقیقاً کلیدهای عملیاتی جهت نما مشابه مک‌بوک‌های سری M را دارد – با دکمه‌های پخش، یک کلید Mission Control، به‌علاوه یک دکمه اختصاصی مزاحم نشوید‌(Do Not Disturb). اگر به این کیبورد با اندازه بزرگ نیاز ندارید، صفحه کلید جادویی با Touch ID (149 دلار) و صفحه کلید اصلی جادویی (99 دلار) نیز وجود دارد.

گزینه جایگزین:

Logitech MX Mechanical Mini for Mac
Price (150$)

ما قبلاً از صفحه کلیدهای اپل طرف دار صفحه کلیدهای MX لاجیتک بودم، اما این صفحه کلید؛ تجربه صفحه کلیدهای مک بوک شما را کمی بهتر تقلید می کند. یک کلید Do Not Disturb و امکان برنامه‌ریزی کلیدها با برنامه‌های خود اپل مانند Final Cut Pro، Keynote، Photos، Safari و غیره وجود دارد. برخلاف صفحه کلید مکانیکی، کلیدها با لمس عملکرده و صفحه کلید بی صدایی را تجربه خواهید کرد و اگر معمولاً در اطراف افراد دیگر کار می‌کنید، انتخاب ایده‌آلی برای شما و دیگران هستند. سطح پایین کلیدها نیز تایپ شما را در تمام روز رضایت بخش می کنند. این صفحه کلید باریک و سبک وزن است، بنابراین گزینه خوبی برای سفر نیز می باشد.

کیبوردهای عالی دیگر:

صفحه کلید Das MacTigr با قیمت 219 دلار: جدا از قیمت بسیار بالا، این کیبورد دارای طرح‌بندی اختصاصی Mac، سوئیچ‌های Cherry MX Red (که خیلی بلند نمی‌شوند)، ساختار تمام فلزی با کیفیت بالا و یک هاب USB با دو پورت نوع C است.

صفحه کلید مکانیکی Keychron Q1 Pro با قیمت 199 دلار: می توانید از طریق بلوتوث به صورت بی سیم یا از طریق اتصال کال سیمی از آن استفاده کنید. این کیبورد لا چندین رنگ و سوئیچ قابل انتخاب است (همچنین دارای نور پس زمینه RGB است). سوئیچ های قرمز زیاد بلند نیستند، اما همچنان صدای کلیک را می شنوید. یک دکمه دوست داشتنی برای کنترل صدا وجود دارد. بنابراین می‌توانید هر زمان که بخواهید سوئیچ‌ها را تغییر دهید.

صفحه‌کلید مکانیکی بی‌سیم Keychron K3 Pro Ultra-Slim با قیمت 94 دلار: K3 یکی دیگر از صفحه‌کلیدهای بی‌سیم خوب است و باریک و جمع‌وجور است. دارای کلیدهای کم ارتفاع با یک کلیک لمسی، نور RGB و عمر باتری آن حدود چهار تا پنج روز (که می توانید از طریق درگاه شارژ USB-C آن را شارژ کنید) است.

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم. هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

درباره نویسنده

مهدی

مهدی منصوری هستم. کارشناس حوزه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستم. کارشناسی ارشد خودم را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه مالک اشتر تهران گرفتم.
هم اکنون در زمینه DevOPS مشغول هستم. و در زمان های ممکن در این سایت و چند سایت دیگه مطلب می گذارم

افزودن نظر

برای ارسال نظر اینجا را کلیک کنید